Scroll een eindje naar beneden, en je vindt foto’s, promotiefilmpjes en een enkele clip van bands waar ik geregeld mee werk. Dat zijn: BB’s Jazztrio, trio Honey Mizz Eva (de foto met fans op de trap) en het sextet High Five.
‘BB’ zingt een uitgelezen repertoire in diverse talen. Onze gitarist is Hans Knapp, een soort ‘local hero’ die meer bekendheid verdient. Bij dit trio hoort een aandachtig publiek.
High Five wordt wel eens omschreven als ‘Art Blakey and the Jazz Messengers meets Ray Charles’. Een band met een knallende blazerssectie en zanger DC Ray, frontman van een lokale soulband in de jaren ‘80.
Ik word geregeld gevraagd om een Chet Baker-tribuut te verzorgen. Dan bel ik als eerste Edu Ninck Blok, een trompettist die destijds met Chet samenwerkte; zowel op de podia als in de platenstudio. We namen eind 2013 een cd op – zie Te Koop – met als gast slagwerker John Engels. Voor degenen die John niet kennen (zulke mensen schijnen nog ergens te bestaan): hij werd beroepsmuzikant in 1952 en werkte sindsdien met vrijwel alle Nederlanders en Amerikanen-op-tournee die er toe doen.
Ik studeerde contrabas op het Koninklijk Conservatorium in Den Haag in de jaren 1982 – ’85. Sindsdien deed ik zeker duizend gigs op plekken variërend van kroegen tot concertzalen. Nadat ik een jaar of tien niet had gespeeld, wist zangeres/tekstschrijver Nynke Geertsma mij ertoe over te halen om weer een instrument op te pakken.
Nynke leidde de band Dutch Treat. We namen een serie Nederlandstalige cd’s op waaronder The Great Amersfoort Songbook, met gerenommeerde gasten onder wie Leo Janssen, Alexander Beets en Thijs Borsten. De band eindigde – voorlopig – met De Vogels van Holland, een tribuut aan Annie M.G. Schmidt met Jan Verweij op de chromatische mondharmonica.
Vanwege artrose en andere ongemakken speel ik tegenwoordig op de Electric Upright #2, een uitvinding van basbouwer Lucas Suringar.
\